Storstädning och hästpyssel!

Efter att jag tagit mitt familjfoto tittade jag på min anslagstavla vad jag hade att göra.
Städa stallet och handla utrustning.
Men när jag gått in i stallet såg jag att det var OERHÖRT
mycket saker att fixa!
Mocka, städa, hälla vatten, fixa de väldigt grisiga hästarna och bla,bla,bla..
Så, Jag anlitade lite städhjälp.
Och det var lyckat det!
Jag anlitade en tjej sm heter Josefin.
Och hon kom direkt och började hjälpa till!
Hon var väldigt trevlig:)
och medan hon fixade vatten så Fixade jag lite med hästana.
Malte kände sig lite ensam för att alla stod i Stars box så han traskade dit.
sedan satte hon igång och mockade
herregud vad star och malte gömt!
och sedan skyffla hö
hon hade jobat ganska hårt så jag lät henne ta en liten paus.
 
Jag kikade lite över axeln vad hon läste
Och sedan såg jag på hennes ögon att de höll på att ramla ihop.
Om jag var henne skulle jag oxå vara trött.
Så hon fick en liten plats att vila på
 
Efter det var henne arbetsdag klar.
Stallet var skinade rent och utan hennes hjälp skulle jag fortfarande mocka nu!
Tack så mycket Josefine!
Nu måste jag sluta för nu ska hon och jag ut och fika, så vi Hörs!
//
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0