ridlägret, del 8!

Hej!
Äntligen har jag fått insperation och ska skriva 8:e delen på ridlägret.
Jag är jätteledsen att det tog sådan tid, men,  här eren iaf:
På en gång när jag gått in i stugan, så började jag hosta så förfärligt! Jag gick ut igen och fick lite sotig, men frisk luft. Sedan trevade jag i mina fickor, och hittade en liten näsduk. Jag knöt den om näsan och munnen. Sedan smög jag in i det öde huset tillbaka där jag hittat dagboken. Jag hittade en nyckel i en liiiiten låda som satt fast i boken.
 
 
 Hmm, det måste nog vara en barndagbok, annars skulle inte nyckeln sitta fast på själva dagboken. Tänkte jag. Sedan tog jag den lilla nyckeln från lådan och öppnade boken.
linjerna var lite ojämna, och jag tror att hon linjerat själv. Jag läste och fick nästan lite tårar i ögonen, hade alla i hennes närvaro dött, och hennes mamma cancer? Och jag stod med på hennes arg lista. Åh vad jag skämdes.
Jag bläddrade iallafall.
Och nu skämdes jag ännu mer! Hade hon fyllt år?!
Och hon ville bara hem till sin ponny, men var tvungen att vara här! Nu var tårarna jättenära.
 
Nu kom tårarna! Hon ville bara få alla att sluta och hon var så vit. Som snö, jag stängde boken. Låste och lämnade tillbaka boken. Jag gick in i  rummet jag delat med några andra och allt var uppbränt. Sedan var jag tvungen att rida tillbaka till Lisa och sedan tittade jag snabbt bakåt från Millys rygg och såg den lilla dagboken sticka ut från en bokhylla, och tänkte på Elise. Fast snabbt tittade jag in i stallet och det var fullt med tomma, brända boxar. Phew! Tänkte jag och red tillbaks till skogen.
//
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0