Rådsman och hästar, låter väl.....troligt?

Ja, idag när jag gick omkring i sgb slog det mig, och Rådsman verkligen tyckte det var kul att stå där, 
Han gick omkring lit på stället och, ja, såg lite uttråkad ut.
Så jag gick och frågade honom och han sa att han hade ganska tråkigt. Då frågade jag om han någonsin lett en häst, och han sa nej, och jag lät honom leda Star.
Först sodg han bara där  och flinade, och jag visade hur man fick igång hästen.
I början var både Rådsman och Star lite ovana, men det ändrades snabbt!
 Star var lugn, eftersom han visste att rådsman aldrig lett en häst förut, fast jag såg att han gärna ville dra iväg.
Rådsman var så glad och spatserade fram med ett överbelägset flin, som bara satt där på hans läppar.
 
När vi gick förbi vetrinären Carina, blev hon förvånad att Rådsman plötslig ledde en häst, han som aldrig lämnade sin plats.
Rådsman var väldigt glad efter sin lilla runda, och ville gärna göra det igen!
Hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0