serie: ridlägret!

hej! jag har tänk, att varje dag(om jag hinner) ska ni få en liten del ur en serie jag har hittat på. Den heter ridlägret. Det kommer 10 delar och den handlar om Katy, eller Catherin som hon egentligen heter som är tretton år gammal. här är del ett: Jag stod i mitt rum som var samlat med kläder i alla hörn och kanter, - vilken ska jag ta, de ljus bruna eller mörkbruna? sa jag och höll i två olika ridbyxor vardera hand. Tre knackningar hördes. - ja? ropade jag. - Katy? Är du klar, pappa väntar därnere! ropade mamma. Jag slängde snabbt ner de ljusbruna byxorna i resväskan och gick ut till hallen. Mamma gav mig en kram. - ta hand om dig nu gumman. sa hon och strök håret ur min panna. Jag sa hejdå och gick ut till pappa. Resan dit gick under tystnad och när jag kom fram kom en kvinna som presenterade sig som Layla. Det var nio tjejer till på lägret. Min häst som Layla gav till mig var ett welsh cob sto. Hon hette Milly. Hon var en maxad c-ponny, ganska hög alltså. Hennes päls var svart. Jag strök handen över manken. Pötsligt såg jag ett ansikte svepa förbi. Jag trodde det var inbillning, men Milly reagerade också. - lugn tjejen. sa jag och klappade henne på mulen. Milly blev lugn med min kropp fylldes av panik ångest, det var något med henne. Något mystiskt. //


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0