andra delen.

hej! nu kmr andra delen av ridlägret: Andra dagen fick vi rida hästarna. Och när jag för första gången kom upp på Millys rygg kände jag att det var rätt. Milly var exakt längd, höjd och hon var bara, helt perfekt. Men det fanns en tjej på lägret som när jag tittade på henne, fick kalla kårar. När vi skrittade längs spåret i ridhuset tittade jag snabbt bak och såg att den där flickan, som jag tror heter Elise, spände sina gråsvarta ögon i mig. Jag rös till, och då blev Milly rädd och hoppade åt sidan så jag trillade av. De andra tittade oroligt på mig, medan Elise log. I stallet hände ännu konstigare saker. När jag sadlat av och lämnat sadeln kom jag tillbaka till boxen och där stod Elise och ryktade. "d-d-et där är m-m-min sköthäst" stammade jag fram och Elise tittade trotsigt på mig. " Din och din? Skulle inte tro det" sa Elise med en hes, trotsig och arg röst. "har inte du en egen sköthäst?Amore, var det väl?" sa jag, lite modigare nu. " ska du strunta i" sa hon och gick iväg. Men det var någonting med hennes gångstil. Den liksom, ja, typ, inte gick, utan mer gled fram. "äh, jag larvar mig bara" sa jag till mig själv och ryktade vidare. Men sedan gick det upp för mig, Elise var flickan jag sett igår. Nu larvar jag mig inte. Jag bara vet det. //


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0