del 7

Nästa morgon vaknade precis innan solen gått upp. Jag vaknade skakande av kyla, och jag kallsvettades och var rädd. Jag hade drömt mardröm. Jag kommer exakt ihåg hur det var, elden flammade ut från fönstren, mina saker, helt uppbrända och Elise. Elise som ramlade ihop i elden. Jag hann inte rädda henne, och Amore.... AMORE! Elise fick aldrig ut honom från stallet! Nej nej nej! Mitt hjärta dunkade fortare än.....normalt. "Lisa, Lisa! Vakna!" sa jag och ruskade på Lisa. " vad är det, var är jag?" sa Lisa som vaknat nu. " branden, elden, hallå!" sa jag och ställde mig upp. Jag borstade av mig, och schabraket. Sedan satte jag på det på Milly. "vart ska du?" frågade Lisa. " hämta Amore, han kom inte ut från stallet. " men han har väl dött isåfall?" "jag ska bara kolla, följer du med?" "nej, får jag din mobil? jag ska kolla efter teckning, vi möts om en halvtimme här, okej?" sa Lisa och jag gav henne mobilen och travade sedan iväg. På långt håll kände jag den brända, fräna lukten i näsan. Milly reagerade också, men följde snällt med. Överallt var det bränt och sotigt, men jag gick in i huset. Allt var bränt, mina saker, Lisas saker, Elises saker. Allt. Då såg jag något som inte var bränt. Något undanstoppat, som om de visste att det skulle brinna, så att den inte skulle gå sönder. En dagbok, Elises dagbok. //


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0