3:dje delen

: På morgonen tredje dagen kände jag mig illa till mods. En konstig känsla i magen. Och det blev ju inte bättre av att Elise genomborrade mig med sina gråsvarta små ögon. Det var endast när jag var i stallet som jag kände mig lugn. På eftermiddagen kom Elise fram till mig och la sin onaturligt vita hand på min axel. jag blev alldeles iskall men fortsatte nonchalant prata med Lisa om hästar. ELise stod tålmodigt och väntade, men tillslut ryckte hon till och vände mig mot henne. "jag går ut med Milly" sa hon med spänd röst. " nejmen, det är ju min sköthäst! Ta Amore!"sa jag till Elise "jag tar ut Milly en sväng om jag vill!" ropade hon argt och började springa därifrån men jag tog hennes hand och sa: " om du tar Milly, berättar jag för Layla, och då måste du åka hem!" sa jag argt till henne, såsom mamma gör mot mig när hon tycker jag är för mycket med mobilen. "från dig får man visst inte låna någonting!" sa hon och h rusade in i badrummet och smällde igen dörren. Hårt. Alla i rummet satt tysta i en minut. Sedan gick jag och Lisa på en ridtur, men jag kunde inte koncentrera mig på vart jag red och ramlade av. Men jag gjorde bara illa mina fötter. Det är något som Elise vill. Elise vill Milly något. Och det känns inte så trevligt. //


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0