Popularietet och skit.

Jag är så himla trött på publicitet och popularietet.
 
Alla har väl varit med om det någon gång.
Att till exempel Alice Winterbell är ute och global blir helt hysteriskt.
Underbart, va?
Men nej.
Jag tror inte det är så "underbart"
Alla har vi  väl haft en dröm, att det ska vara så?
Att ens blogg har 70.000 visningar, och att alla blir hysteriska om man bara går ut och hämtar posten.
Men är det så kul egentligen?
Man vet aldrig vem som är ens äkta vänner.
Vem man kan lita på och så,
är det så kul?
Nej, det tror jag inte.
För bakom skärmen på datorn sitter en riktig människa.
Kött och blod, som du och jag.
Med känslor, tankar och så, likadant som du.
Otänkbart eller hur?
På Alice W:s Instagram la hon upp en bild på sig själv irl.
I kommentarnena står det:
" du är så fin"
"vad söt du var"
"älskar din blogg"
"jag trodde du var snyggare"
 men vänta! va?
"jag trodde du var snyggare"

Den presonen tänker otroligt lite på det där om att bakom skärmen sitter
någon, precis som du och jag.
 
Starstable har vuxit, och det finns alla möjliga olika människor.
Snälla, kaxiga, fantastiska och dryga.
Och om någon är kaxig mot dig, så tänk inte på det.
Fokusera inte på onödiga saker, som att försöka få den personen att
säga förlåt fast den inte vill.
Jag säger inte att man inte ska säga till att " nu blev jag ledsen"
För om någon kränker dig, så ska du mejla support.
Om det är något litet bara, så släpp det isåfall.
Fokusera istället på att hitta de fantastiska människor som finns i sso!
Du kommer hitta många,jag lovar.

Tack!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt namn?
ska jag komma ihåg dig??

e-psot(bara jag som ser)

URLskriv din blogg, så kan jag kika in!

här kan du kommentera

Trackback

Fishstone.blogg.se

Hej! Jag Heter Donna Fishstone och är 20 år. Här på min blogg kan du följa mitt liv på starstable, där jag rollspelar mycket i mina inlägg. Välkommen!

RSS 2.0